Kabelky Michael Kors – jsou ještě luxusní?

Úspěšný návrhář Michael Kors

Kabelky Michael Kors kam se podíváš. Má ji sousedka od vedle, kamarádky se dohadují, jakou barvu si koupí, aby neměly stejnou, má ji dokonce i šestnáctiletá sestřenice. Mají ji všichni.

Kabelky to jsou hezké a nyní i velmi trendy. Je tu však jedno velké ALE. Je jich moc. Michael Kors chtěl nabídnout luxusní zboží všem. To bezesporu vyšlo, protože našetřit si na „korsku“ už nedělá problém téměř nikomu. Nehledě na outletová centra, kde se dají koupit pomalu za stejnou cenu jako v „háemku“. V tom je právě ta potíž. Michael Kors si získal davy, ale bohatá klientela dala ruce pryč.

Punc luxusu u kabelek Michael Kors už není tak jednoznačný.
Punc luxusu u kabelek Michael Kors už není tak jednoznačný, zdroj: michaelkors.com

„Michael Kors se stal obětí vlastního úspěchu. Výjimečně rychle rostl a jeho kabelky se dostaly k širokému publiku. Ztratily tak punc exkluzivity, který je pro luxusní značky nezbytný,“ dle článku Washington Post.

Pro skutečně bohaté a majetné zákazníky už to není. Nechtějí nosit stejnou kabelku, jako tisíce dalších lidí v jejich městě. Zájem o kabelky a značku jako takovou se šířil rychlostí epidemie, až najednou bublina splaskla a mateřská země znaku MK – Spojené státy – hlásí velké propady. Je takzvaně „překorsováno“. V Evropě to ale bude ještě chvíli trvat, takže neházejte kabelky do žita a užijte si je, dokud nebudou módně upozaděny například jako před nedávnem kabelky Guess.

Není snad známější kabelky Michael Kors než Hamilton
Není snad známější kabelky Michael Kors než Hamilton, zdroj: michaelkors.com

Jak ve svém aktuálním čísle píše časopis Forbes, podobný osud řeší i tak proslulé značky jako Ralph Lauren, Tommy Hilfiger nebo Calvin Klein. A jak to oni řeší? Uměle zdražují pod tíhou zkušenosti, že bohatá klientela chce za luxusní zboží zaplatit balík.

Víte co je ale nejdůležitější? Vy. To vy určujete, co pro vás znamená luxus. Pro někoho je luxus koupit si kozačky za dva tisíce, pro druhého se za luxusní kozačky platí až v desetitisících. Co je pro jednoho obyčejná kabelka může pro druhého znamenat vysněný cíl, který je odměnou za měsíce šetření. To vy rozhodujete o tom, co je pro vás luxus. A víte co? Raději tuctová originální kabelka Michael Kors než fejková Louis Vuitton, souhlasíte? ;)

Sdílet na
Facebook

Příhlášení k odběru článků

Když se zde objeví nový článek,
tak vám zašlu e-mail, abyste o něj nepřišli.
Nic víc, nic míň ;)
Děkuji, že jste v tom se mnou. ;)

  1. Krásné a dobře napsaný článek,je mi 20 a korse mám rada díky mladistvemu designu,ale jsem z Ostravy kde bohužel vše co potkám jsou padělků,od LV až po Korse.nehlede ty tucty 15 letych holek co se pyšní korsém(fejkem)Škoda té značky před rokem jsem ji ještě hrdě nosila

  2. Moc pěkný článek a naprosto s tím souhlasím! Peněženku od MK sice vlastním, ale to jen protože ta není tolik vidět, do kabelky bych už nešla právě z toho důvodu, kolik lidí ji teď vlastní, nehledě na to, že polovina jsou fejky.

  3. Abych byla upřímná, me Michael Kors, tedy ta nižší řada, jako luxusní nikdy nepřišla. A to klidně řeknu i přestože jednu MK kabelku doma mam.

    A ono si dnes člověk muze koupit kabelku i třikrát dražší a potká ji na každém rohu, viz LV Speedy či Neverful.

    No a pokud si i pubertální sestřenka muze dovolit kabelku za 4-10tis, či spíše jsou ji ochotni její rodiči ve pořídit, tak s tím nic nenadelame. Stejne je to s nejnovějšími modely iPhone, ten ma vzdy do par měsíců taky kazdy, s tím uz se proste musíme smířit :-)

  4. Já nevím dámy, ale mě poslední dobou až na high end kabelky jako LV, mně nepřijde moc rozdíl luxusní kabelky tady za 1000 Kč a nebo nějakým Korsem za 5800 Kč.

Přidejte komentář